بک لینک

بک لینک

تاریخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 زمان : 11:42 | بازدید : 42
نویسنده : Admin | نظرات (0)

Image result for بک لینک و سئو

 

چه تازه لینک سازی و ایجاد بک لینک را شروع کرده باشید و چه مدت‌هاست این کار را انجام می‌دهید، مطمئناً این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. چشم انداز سئو و لینک سازی همواره در حال تغییر است و هیچ وقت اهمیت ساخت بک لینک برای سایت به اندازه امروزه نبوده است.

 

نیاز به درک و پیاده سازی کمپین‌هایی باکیفیت برای موفقیت در فضای آنلاین اهمیت زیادی دارد و تغییرات آن را خیلی زود مشاهده نخواهید کرد. موضوعات تحت پوشش گسترده هستند و ما در سایت آرکاد این مباحث را از ساده به پیچیده مرتب کرده ایم و مثال‌های زیادی در لابلای متن درج کرده ایم. امیدواریم این مطلب برای شما هم مفید باشد.

 

تعریف لینک سازی

لینک سازی به فرایند به دست آوردن ابرلینک از سایر وبسایت‌ها به وبسایت خود شما گفته می‌شود. ابرلینک یا hyperlink (که معمولاً به آن لینک گفته می‌شود) به کاربران برای مرور صفحات در اینترنت کمک می‌کند. موتورهای جستجو از این لینک‌ها برای پویش اینترنت استفاده می‌کنند. این موتورها لینک‌های موجود بین صفحات مختلف وبسایت شما و همچنین بین وبسایت‌های مختلف را بررسی می‌کنند.

 

تکنیک‌های زیادی برای بک لینک سازی وجود دارد و هر چند این تکنیک‌ها از نظر سطح دشواری با هم تفاوت دارند اما معمولاً کارشناسان سئو با این موضوع موافق هستند که لینک سازی یا بک لینک برای سایت یکی از سخت ترین کارهای آنهاست. خیلی از کارشناسان سئو بیشتر وقت خودشان را صرف انجام لینک سازی و ساخت بک لینک طبیعی به بهترین شکل ممکن می‌کنند. به همین دلیل اگر بتوانید در فرایند ساختن لینک‌هایی باکیفیت و ایجاد بک لینک برای سایت به مهارت برسید، در این صورت نسبت به سایر رقبا جلوتر خواهید بود.

 

چرا بک لینک در سئو مهم است؟

بک لینک

آناتومی هایپرلینک

برای درک اهمیت لینک سازی، اول باید اصول چگونگی ایجاد بک لینک، اینکه موتورهای جستجو بک لینک‌ها را چطور می‌بینند و از آنها چه برداشتی می‌کنند را درک کنید.

 

شروع تگ لینک: این تگ که به آن تگ انکر  (anchor tag) گفته می‌شود (و به همین دلیل با حرف a شروع می‌شود)، تگ لینک را باز می‌کند و به موتور جستجو اعلام می‌کند که قرار است لینک به سایت یا یک صفحه خاص مشخص شود.

محل ارجاع به لینک: href مخفف hyperlink referral است و متن داخل کوتیشن URL که لینک به آن اشاره می‌کند را مشخص می‌کند. نیازی نیست که این URL همیشه مربوط به یک صفحه وب باشد؛ بلکه ممکن است آدرس یک عکس یا فایل را مشخص کند. گاهی اوقات چیزی غیر از URL را مشاهده می‌کنید که با علامت هشتگ (#) شروع می‌شود و شما را به بخشی متفاوت از صفحه‌ای که در آن هستید هدایت می‌کند.

انکرتکست قابل مشاهده لینک: این قسمت حاوی متن کوتاهی است که کاربران در صفحه مشاهده می‌کنند و برای باز کردن لینک باید روی آن کلیک کنند. این متن معمولاً به گونه‌ای قالب بندی می‌شود که نسبت به متن اطراف برجسته تر باشد و معمولاً به رنگ آبی و یا با خط زیر مشخص می‌شود که نشان می‌دهد کاربر می‌تواند روی آن کلیک کند.

انتهای تگ لینک: این قسمت پایان تگ لینک را برای موتورهای جستجو مشخص می‌کند.

معنای لینک‌ها برای موتورهای جستجو چیست؟

موتورهای جستجو اساساً به دو روش از لینک‌ها استفاده می‌کنند:

 

برای تشخیص صفحات جدید

برای تعیین رتبه مناسب یک صفحه در نتایج جستجو انواع روش های بک لینک گیری

بک لینک پروفایلی : سایت هایی که میتوانید در آنها پروفایل ایجاد کنید. ممکن است به شما اجازه قرار دادن لینک را بدهند. در اینصورت به بک لینک های پروفایلی معروف میباشند. که البته اغلب نوفالو هستند.

بک لینک فرومی : در انجمن هایی که در حوزه فعالیت سایت شما قرار دارند و بازدید و کلیک بالایی برای آنها صورت میگیرد بک لینک فرومی گفته میشود. شما با مشارکت در پست ها ،یا قرار دادن مطلب و یا امضا خود کهخ لینک سایت شما است میتوانید بک لینک دریافت کنید.

بک لینک کامنتی : به هر نوع لینکی که در انتهای محتوای یک وب سایت به وسیله کاربران آن سایت ایجاد می شود بک لینک کامنتی می گویند. این نوع بک لینک ها اکثرا به صورت نوفالو و درصد پایینی از آنها فالو می باشند. 

بک لینک وبلاگی : برای قوی کردن سایت یک سری وبلاگ ساخته می شود. که میتوانید در آنها لینک سازی کنید به این نوع بک لینک ها بک لینک وبلاگی می گویند. این نوع بک لینک ها در قسمت های مختلف وبلاگ ساخته می شوند. تاثیر این بک لینک ها قبلا بسیار خوب بود ، در حال حاضر تاثیری کمی برای سئو سایت دارند.

بک لینک شبکه های اجتماعی : در انواع شبکه های اجتماعی با قراردادن مطلبی و لینک دادن به سایت خود میتوانید از آنها بک لینک دریافت کنید. باتوجه به اینکه شبکه های اجتماعی امروزه پر بازدید هستند میتوانند گزینه مناسبی برای بک لینک گیری به حساب بیایند. بنابراین اگر شما برای افزایش رتبه سایت خود از بک لینک در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، باید بدانید این کار تأثیری در رنکینگ سایت شما ندارد.اما شما می‌توانیدبا تولید محتوای قوی و جذاب مخاطبین شبکه‌های اجتماعی خود را به بازدید از وب سایتتان ترغیب کنید.

بک لینک رپورتاژی : سایت های که رپورتاژ اگهی سئو چیست   انجام میدهند میتوانید با انتشار متنی از سایت خود که لینک موردنظرتان در آن وجود دارد بک لینک دریافت کنید. این سایت ها به دلیل اعتبار و بازدید بالا میتوانند گزینه خوبی برای ارتقاء سایت شما باشند.

بک لینک pbn  وب سایت های پرایویت (قابل دید عموم نیست) و از قدرت محتوایی و دامین آتوریتی بالایی برخوردار هستند. به این نوع بک لینک ها ، بک لینک pbn می گوییم . تاثیر بک لینک pbn برای سئو سایت فوق العاده است.

بک لینک دانشگاهی ( رپورتاژ دانشگاهی EDU ) : سایت های دانشگاه های معتبر جهان که اغلب دانشجویان ، محققان و اساتید دانشگاه ها به این نوع سایت ها دسترسی دارند. و از قدرت فوق العاده زیادی برخوردار هستند و همچنین از دید گوگل بسیار معتبر میباشند.

اندازی فروشگاه Shopify شما فقط اولین قدم برای راه اندازی تجارت الکترونیکی است. هنگامی که صفحه خود را مستقیماً فشار می دهید ، باید به طور فعال به جستجوی مشتریان خود بپردازید. از این گذشته ، آنها چگونه دیگر می توانند از وجود مغازه شما مطلع شوند؟

 

ساده ترین راه برای انجام این کار بدون پرداخت هزینه تبلیغات ، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است. بهینه سازی وب سایت تجارت الکترونیکی شما برای موتورهای جستجو به کاربران امکان می دهد تا شما و محصولی را که می فروشید به راحتی پیدا کنند. نه تنها این ، بلکه اطمینان می دهد که مشتریان بالقوه می توانند ماه به ماه به یافتن مغازه شما ادامه دهند. هنگامی که به فروشگاه Shopify خود مراجعه کردید ، باید شاهد فروش بیشتری باشید.

 

م SEOلفه های زیادی برای سئو وجود دارد ، اما دو فاکتور مهمی که می توانید به تنهایی انجام دهید در حال حاضر با انجام تحقیق درباره کلمات کلیدی و دریافت بک لینک شروع می شوند. در واقع ، بک لینک ها چنان بخش مهمی در سئو سایت هستند که دارندگان Shopify ترغیب می شوند محصولات ساده بازار را برای سهولت روند ایجاد لینک ایجاد کنند.

 

دریافت بک لینک فوق العاده مهم است و باید بخشی منظم از کارهای روزمره شما باشد. در حالی که مطمئناً یک پروژه بزرگ برای صاحب مشاغلی که قبلاً مشغول آن بوده است ، کاملاً عملی است. من در این مقاله آن را برای شما تجزیه و تحلیل می کنم تا بتوانید از امروز ساخت بک لینک خود را شروع کنید ، اما ابتدا باید درباره بک لینک ها بحث کنیم.

 

(اگر از قبل با بک لینک خراشیده اید و می خواهید در مورد ترافیک تجارت الکترونیکی اطلاعات کسب کنید ، اینجا را کلیک کنید تا از 4 روش ساده برای ایجاد بک لینک برای فروشگاه Shopify خود عبور کنید).

 

بک لینک چیست؟ (معروف به پیوندهای ورودی)

بک لینک ها ، لینک های ورودی از سایت های دیگر هستند که به سایت شما اشاره می کنند ، مانند بازاریابی دهان به دهان مدرن مبتنی بر اینترنت هستند. درست مانند ReferralCandy به شما امکان می دهد بازاریابی دهان به دهان را در صفحه Shopify خود انجام دهید ، بک لینک ها به شما امکان می دهند این کار را در موتورهای جستجو انجام دهید.

 

می بینید ، وقتی کاربر چیزی را جستجو می کند ، موتورهای جستجو می خواهند فقط مناسب ترین صفحات وب را توصیه کنند. روشی که موتورهای جستجو برای تعیین بهترین صفحه مناسب از طریق محتوای موجود در صفحه (تعیین شده توسط کلمات کلیدی) و توصیه های مجازی (تعیین شده توسط بک لینک) انجام می دهند.

 

هرچه تعداد بک لینک بیشتری داشته باشید ، سایت شما قابل اعتمادتر است و موتورهای جستجو هنگام جستجوی موضوعات مرتبط با صفحه شما ، آن را به کاربران توصیه می کنند.

 

بک لینک ها چیز جذابی نیستند و حتی از نظر فنی نیازی به توصیه نیستند. تمام موتورهای جستجو به دنبال پیوندهای شما در سایتهای دیگر در سراسر اینترنت است.

 

شایان ذکر است که برخی از پیوندها از سایر لینک ها دارای ارزش بیشتری هستند ، بنابراین مهم است که بدانیم این سایت ها کدام نوع از پیوندها را قرار می دهند. موتورهای جستجو در حالی که اینترنت را جستجو می کنند ، به دنبال شاخص های خاصی می گردند که به کدام محتوا توجه کنند و کدام یک را نادیده بگیرند.

 

اگرچه این مورد در مورد بک لینک چیست  بسیاری از م relatedلفه های مرتبط با SEO صادق است ، همه اینها مربوط به کدگذاری و نمایه سازی پیچیده است ، اما مهمترین نکته ای که باید درک کنید تفاوت بین لینک های dofollow و nofollow است:

 

پیوندهای Dofollow - پیوندهای Dofollow به موتورهای جستجو می گویند که سایت پیوند را تأیید می کند و یک توصیه دهان به دهان مجازی را ارائه می دهد. لینک های Dofollow تقریباً مانند دلار در بانک حساب می شوند و هرچه تعداد سایت شما بیشتر باشد ارزش سایت شما بیشتر است.

پیوندهای Nofollow - پیوندهای Nofollow تأیید نمی کنند و در بهترین حالت ، به سادگی سایت خود را به خوانندگان بالقوه ای که با پیوند مواجه می شوند معرفی کنید. آنها ارزش قابل توجهی ندارند و در صورت امکان بهتر است از آنها اجتناب شود.

هنگامی که کمپین پیوند سازی خود را شروع می کنید ، توجه داشته باشید که کدام نوع پیوند را دریافت می کنید. لطفاً از صاحبان سایت بخواهید که پیوندها را به صورت لینک dofollow درآورند و هرگز هزینه پیوند nofollow را پرداخت نکنند.

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش